:: جلد 9 - ویژه نامه شماره سه فصل زمستان ::
جلد 9 - ویژه نامه شماره سه فصل زمستان صفحات 1-9 برگشت به فهرست نسخه ها
اثربخشی فعالیت‌های یکپارچه‌سازی حسی - حرکتی بر تعادل و زمان واکنش کودکان با اختلال رشد حرکتی
سهیلا شهبازی 1، مسلم رحمانی2، علی حیرانی3
1- کارشناس ارشد رفتارحرکتی، دانشگاه رازی، کرمانشاه ، s.shahbazi1386@gmail.com
2- کارشناس ارشد رفتارحرکتی، دانشگاه رازی، کرمانشاه
3- استادیار رفتار حرکتی، دانشگاه رازی، کرمانشاه
چکیده:   (2802 مشاهده)

حرکتی بر تعادل و زمان واکنش کودکان اختلال هماهنگی رشد حرکتی Developmental Coordination Disorder: DCD. ) عبارتی است که انجمن روان‌پزشکی آمریکا برای توصیف کودکانی که در اجرای برخی از مهارت‌های حرکتی با مشکل مواجه بوده و از شایستگی حرکتی لازم جهت مقابله با نیازهای حرکتی زندگی روزمره خود رنج می‌برند پیشنهاد کرده است. حرکتی عبارت است از تحریکات حسی کنترل شده به صورت فعالیت­های خودفرمان و معنی­دار که بر نقش نیازهای بیولوژیک جهت انگیزش رفتار تاکید اساسی داردروش بررسی:از بین کودکان DCDبرای بررسی تفاوت بین گروه­ها و اثر تمرین از آزمون تحلیل واریانس با اندازه­های تکراری با طرح 2×2 وابسته و tیافته­ها:نتیجه­گیری:. هم­چنین کلید واژه­ها:.

واژه‌های کلیدی: یک­پارچه­سازی حسی- حرکتی، زمان­واکنش، تعادل و DCD.
متن کامل [PDF 228 kb]   (3356 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: ۱۳۹۴/۱۲/۲۵ | پذیرش: ۱۳۹۴/۱۲/۲۵ | انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۲۵



XML   English Abstract   Print


جلد 9 - ویژه نامه شماره سه فصل زمستان برگشت به فهرست نسخه ها