[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: تماس با ما :: جستجو ::
:: جلد 9 - یژه نامه شماره دو فصل زمستان ::
جلد 9 - یژه نامه شماره دو فصل زمستان صفحات 51-59 برگشت به فهرست نسخه ها
اثر بخشی تمرینات ادراکی- حرکتی بر تبحر حرکتی کودکان مبتلا به اختلال بیش‏فعالی
سهیلا شهبازی 1، علی اشرف خزائی2، محمدتقی اقدسی3، کامران یزدان بخش4
1- کارشناس ارشد رفتارحرکتی، دانشگاه رازی، کرمانشاه ، s.shahbazi1386@gmail.com
2- استادیار تربیت‌بدنی، دانشگاه رازی، کرمانشاه
3- دانشیار رفتارحرکتی، دانشگاه تبریز
4- استادیار روان‌شناسی، دانشگاه رازی، کرمانشاه
چکیده:   (1768 مشاهده)

هدف این مطالعه تأثیر استفاده از تمرینات ادراکی- حرکتی بر تبحرحرکتی کودکان مبتلا به اختلال بیش­فعالی روش بررسی:از بین 50 کودک بیش­فعال (با میانگین سنی، 8/ 8)آزمون کفایت حرکتی بروینینکس-اوزرتسکی بود. ابتدا از کل شرکت­کنندگان پیش­آزمون به عمل آمد، سپس گروه تجربی به مدت ماه ( جلسه) فعالیت­های ادراکی- حرکتی را انجام دادند، و پس از طی این مدت، پس­آزمون برای هردو گروه اجرا شد. آزمون t مستقل جهت مقایسه میانگین‏ها استفاده گردید (01/0P<یافته­ها:نتیجه­گیری:کلید واژه­ها:تمرینات­­<span lang="AR-SA" style="line-height: 115%; font-size: 11pt;" roman";"="" new="" "times="" roman";="" mitra";="" b="">­ادراکی- حرکتی، بیش­فعالی، تبحرحرکتی، مهارت­حرکتی­­درشت، مهارت­حرکتی­ظریف

واژه‌های کلیدی: تمرینات­­­ادراکی- حرکتی، بیش­فعالی، تبحرحرکتی، مهارت­حرکتی­­درشت، مهارت­حرکتی­ظریف
متن کامل [PDF 167 kb]   (633 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: ۱۳۹۴/۱۲/۱۶ | پذیرش: ۱۳۹۴/۱۲/۱۶ | انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

کد امنیتی را در کادر بنویسید >



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Shahbazi S, Khazaei A A, Aghdasi M T, Yazdanbakhsh K. Effectiveness of perceptual – motor training on motor proficiency children with hyperactivity disorder. mrj. 2016; 9 (S2) :51-59
URL: http://mrj.tums.ac.ir/article-1-5421-fa.html
شهبازی سهیلا، خزائی علی اشرف، اقدسی محمدتقی، یزدان بخش کامران. اثر بخشی تمرینات ادراکی- حرکتی بر تبحر حرکتی کودکان مبتلا به اختلال بیش‏فعالی. توانبخشی نوین. 1394; 9 (S2) :51-59

URL: http://mrj.tums.ac.ir/article-1-5421-fa.html

جلد 9 - یژه نامه شماره دو فصل زمستان برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه توانبخشی نوین Journal of Modern Rehabilitation
Persian site map - English site map - Created in 0.263 seconds with 830 queries by yektaweb 3455